Polityka Prywatności

Polityka Prywatności Niniejsza Polityka prywatności została opracowana przez GAW sp. z o.o. z siedzibą w Sośnic przy ul. 3-maja 25 37-555 Sośnica, Polska (dalej „GAW” lub „My”). Kontakt z nami jest możliwy pod adresem e-mail: biuro@protekpestcontrol.pl lub korespondencyjnie pod adresem: GAW sp. z o.o., ul. 3-maja 25 37-555 Sośnica,, Polska. APLIKACJA - oznacza aplikację dostarczaną przez Usługodawcę, związaną z działaniami Protek PestControl. RODO - oznacza Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, ze zmianą ogłoszoną w Dz. Urz. UE L 127 z 23.05.2018, str. 2). USŁUGODAWCA - oznacza GAW sp. z o.o. z siedzibą we Sośnicy. UŻYTKOWNIK (usługobiorca) - oznacza pełnoletnią osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która korzysta z aplikacji. Jeżeli w niniejszej polityce użyto terminów zdefiniowanych w rozporządzeniu RODO, terminy te mają takie samo znaczenie jak w tym rozporządzeniu. Klauzule zawarte w niniejszej polityce odczytuje się i interpretuje w świetle przepisów rozporządzenia RODO. Klauzul zawartych w niniejszej polityce nie interpretuje się w sposób sprzeczny z prawami i obowiązkami przewidzianymi w rozporządzeniu RODO ani w sposób naruszający podstawowe prawa lub wolności osób, których dane dotyczą. Z aplikacji korzystać może każda osoba, która: posiada konto w systemie (podała swój adres e-mail i wyraziła zgodę na przetwarzanie jej danych osobowych, w tym adresu e-mail), spełnia wymagania techniczne określone poniżej. Aplikacja gromadzi i wykorzystuje tylko te dane, które są wymagane do wykonania odpowiedniego zadania / przetwarza dane w celu umożliwienia użytkownikowi: kontrolowania procesów dezynsekcji i dezynfekcji w czasie rzeczywistym, zarządzania urządzeniami dostępnymi na monitorowanym obiekcie, przeprowadzania inwentaryzacji urządzeń, generowania raportów, monitorowania powiadomień oraz stanu urządzeń. Aplikacja zbiera / uzyskuje dostęp wyłącznie do danych istotnych dla podstawowej funkcjonalności aplikacji, takich jak: adres e-mail użytkownika (niezbędny do uwierzytelnienia użytkownika), model/rodzaj urządzenia użytkownika, system operacyjny urządzenia użytkownika, język urządzenia użytkownika, rozdzielczość ekranu urządzenia użytkownika, dane o ilości wykrytych szkodników, przechowywanie plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika, aplikacja może uzyskać dostęp do zdjęć na urządzeniu użytkownika (dostęp do zdjęć potrzebny jest w celu robienia zdjęć podczas przeglądu technika na obiekcie). Co do zasady dane zbierane są automatycznie. Dane o ilości wykrytych szkodników mogą być wprowadzane ręcznie przez użytkownika dokonującego przeglądu na obiekcie. Login użytkownika (adres e-mail) pozyskujemy od użytkownika lub od podmiotu, z którym użytkownik współpracuje. Podanie tych danych jest wymogiem umownym, a ich niepodanie lub cofnięcie zgody na ich przetwarzanie skutkować będzie brakiem możliwości korzystania z aplikacji. Administratorem przetwarzanych w aplikacji danych osobowych jest Usługodawca. Co do zasady podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. „zgoda osoby, której dane dotyczą” („oświadczenie woli” lub „wyraźne działanie potwierdzające”). W określonych sytuacjach podstawę prawną do przetwarzania danych osobowych może stanowić inna samodzielna przesłanka legalizująca przetwarzanie: art. 6 ust. 1 lit. b) RODO tj. „przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”, art. 6 ust. 1 lit. c) RODO tj. „przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze”, art. 6 ust. 1 lit. f) RODO tj. „przetwarzanie w celach wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią” (w szczególności, ale nie wyłącznie, w celu dochodzenia roszczeń lub ochrony przed roszczeniami czy przetwarzania danych w ramach Grupy przedsiębiorstw, do której należy Administrator, jak również w celach archiwalnych, bezpieczeństwa, w zakresie rozpatrywania ewentualnych skarg lub żądań oraz spełnienia zadość zasadzie rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO). Zgodnie z RODO każda osoba, której dane osobowe przetwarzamy, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, ale wycofanie zgody „nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem”. Dane osobowe będą przetwarzane (przechowywane) odpowiednio - w zależności od tego, co nastąpi później - do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie, do czasu aktywności konta, do czasu utrzymywania aplikacji przez Usługodawcę, lub przez okres przedawnienia roszczeń wynikający z przepisów prawa (co do zasady 3 lata, maksymalnie 6 lat liczonych od dnia zakończenia współpracy) - z zastrzeżeniem, że informacje o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych będą przechowywane bezterminowo w celu spełnienia zadość zasadzie rozliczalności, o której mowa w art. 5 ust. 2 RODO. Dane osobowe mogą być ujawnione, wyłącznie w zakresie w jakim jest to niezbędne i właściwe, dla osiągnięcia celów przetwarzania i w oparciu o zapisy umowy lub przepisy, następującym kategoriom odbiorców: podmioty świadczące Administratorowi usługi pomocy technicznej i dostawcy rozwiązań informatycznych umożliwiających prowadzenie Administratorowi działalności (np. dostawcy oprogramowania, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu), pracownicy i współpracownicy Administratora, i podmiotów w Grupie przedsiębiorstw, do której należy Administrator, podmioty świadczące Administratorowi usługi doradcze i pomocy prawnej. Każdej osobie, której dane osobowe przetwarzamy, przysługuje prawo dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Z przepisów z zakresu ochrony danych osobowych, m.in. z RODO, wynika w jakim zakresie z każdego z tych praw można skorzystać. Zależeć to będzie w szczególności od podstawy prawnej i celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.